Servitization

Germany is shifting from being an industrial to being a service society. Customers no longer only buy the product; they also buy the associated services. These hybrid products allow companies to improve their sales opportunities and attain a greater degree of customer loyalty. This transformation, however, is linked to significant changes to methods of customer contact and to business models. Over the next few years, the sector must ensure that it keeps tabs on the potential and challenges presented by service-oriented logistics.

Aktuelle Forschungsprojekte

 

Digitized value creation

 

CODIFeY – Eectric powered mobility for all

 

Service Factory Nuremberg – plenty of ideas

 

SmartDiF – »smart service factory« for small and medium-sized companies

Vor allem kleinen und mittelständischen Unternehmen oder Startups fehlen in der Regel die Mittel und Ressourcen, um die Potenziale der Digitalisierung optimal zu nutzen. Das will Fraunhofer SCS ändern und entwickelt im Forschungsprojekt »Smarte Dienstleistungsfabrik« (SmartDiF) unter anderem eine physisch-digitale Werkbank, mit deren Hilfe genau diese Unternehmen gemeinschaftlich smarte Dienstleistungen entwickelt, eingeführt und betrieben werden können.